Zo maak je een pitch deck voor investeerders
Jump to:
Share:
Je bent een eigen onderneming gestart en je staat voor de opgave om een investeerder aan te trekken. Geen gemakkelijke opgave, maar met een doordachte pitch deck is de kans groter dat je een investering weet binnen te halen.
Wat is een pitch deck?
Een pitch deck komt neer op een korte presentatie waarmee je jouw publiek een duidelijk beeld geeft van je onderneming. Het pitch deck gebruik je dan ook tijdens meetings met potentiële investeerders of toekomstige zakenpartners.
In een succesvolle pitch deck draait het juist niet om saaie getallen en langdradige opsommingen. Om te voorkomen dat je publiek na enkele seconden al naar het plafond loopt te staren, kun je beter kiezen voor een meeslepend verhaal waardoor je potentiële investeerder op het puntje van z’n stoel blijft zitten. Dat betekent dat je verhaal helder en to the point moet zijn. Je pitch deck dient daarbij als goede visuele ondersteuning. Zo vormt alles een mooi geheel.
Hoe ziet een pitch deck eruit?
Een pitch deck wordt vaak opgemaakt in PowerPoint, Adobe Indesign of Keynote. Wanneer je kiest voor bijvoorbeeld een PowerPoint, dan hanteert de ROM een maximum van 12 dia’s en een maximum tijdsduur van 15 minuten (exclusief vragen & antwoorden). Denk dus goed na welke informatie essentieel is voor je presentatie en welke informatie het eerst komt te vervallen als je erachter komt dat je presentatie te lang wordt. Houdt er ook rekening mee dat er na je presentatie de nodige kritische vragen op je worden afgevuurd, voorkom dus zo veel mogelijk losse eindjes in je presentatie.
Bron: MT Sprout
Je bent een eigen onderneming gestart en je staat voor de opgave om een investeerder aan te trekken. Geen gemakkelijke opgave, maar met een doordachte pitch deck is de kans groter dat je een investering weet binnen te halen.
Zo maak je een pitch deck voor investeerders
Vul onderstaand formulier in en ontvang de whitepaper
Life Sciences & Health
Samen met private en publieke stakeholders werken we aan innovaties binnen de life sciences en health-sector.
Earth Valley
Bedrijven die werken aan oplossingen op het gebied van duurzame leefomgeving, woningbouw, mobiliteit, klimaatadaptatie en energietransitie.
New Digital Society
Bedrijven in het New Digital Society ecosysteem lopen voorop in digitale innovatie, denk aan Edtech, Immersive Technology, Media en Games.
Innovatieve ondernemers uit regio Utrecht kunnen bij ons terecht voor investeringen, hulp bij innovatie en hulp bij het veroveren van markten in het buitenland.
ROM Utrecht Region
Kom langs
3584 BL Utrecht