Menu
Artikelen Podcasts

Succesvolle Emily Jacometti ontplooit zich in de game-industrie

Martijn De Leeuw 01 november 2024

Emily Jacometti, co-CEO van Flavour, verteld in de Pepper podcast over haar ondernemersreis en de game die kinderen digitaal weerbaar maakt.

Jump to:

In een recente podcastaflevering deelt Emily Jacometti, co-CEO van Nederlands game-industrie bedrijf Flavour, haar inspirerende reis als vrouwelijke ondernemer in de techwereld.

Vrouwelijk ondernemerschap in Gamification

Wat ooit begon in een garage in Amsterdam, is uitgegroeid tot een invloedrijke organisatie op het gebied van educatieve technologie en gamification.  Emily is co-CEO van het bedrijf Flavour, waar ze de verantwoordelijkheid van entiteiten binnen het bedrijf deelt met een mannelijke co-founder.

Een belangrijk project waar Emily’s bedrijf aan werkt is HackShield, een game gericht op het trainen van digitale vaardigheden bij kinderen. In samenwerking met gemeenten, politie en bedrijven wordt er op een unieke manier een brug geslagen tussen educatie en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Dit initiatief speelt in op de behoefte om kinderen digitaal weerbaarder te maken en hen voor te bereiden op de gevaren van het internet. “Hackshield is een game voor kinderen van 8 tot 12 jaar, waarbij we ze leren hoe ze veilig het internet kunnen navigeren. En dat doen we inderdaad door een spannend verhaal met twee acteurs. Die komen in een situatie terecht en die proberen het op te lossen, maar maken het eigenlijk alleen maar veel erger.

Inmiddels is Hackshield gaan uitrollen in Zweden, waar Emily enthousiast verteld dat zij betrokken is bij het opschalen en internationaliseren. “Een droomscenario zou toch wel zijn als we vanuit de landen in de EU die al hebben aangegeven dat ze dit ook willen, een overkoepelende strategie komt die zegt dat ze dit in één keer uitrollen over alle Europese landen“, verteld Emily. Ze verteld enthousiast dat haar mannelijke co-CEO meer organisatorische rollen oppakt, wat de dynamiek binnen het bedrijf bevordert.

Toen Emily vijftien jaar geleden begon, waren er nauwelijks vrouwen in de Nederlandse game-industrie. Inmiddels is de industrie in beweging, maar er is nog steeds werk aan de winkel. Emily ziet het als haar missie om meer vrouwen te enthousiasmeren voor een carrière in tech. “Het is creatief, het is een vermenging met tech en er zit ook een stukje gedrag bij” legt ze uit, waarmee ze de diversiteit en breedte van de sector benadrukt.

Ben je benieuwd naar het succes van vrouwelijk ondernemerschap en de reis van van Emily Jocametti binnen de wereld van gamification?  Luister dan nu de volledige podcast van Pepper en laat je inspireren door haar verhaal!

Vind hier de Podcast en alle andere afleveringen!

We kunnen je helpen met

Innovatieve ondernemers uit regio Utrecht kunnen bij ons terecht voor investeringen, hulp bij innovatie en hulp bij het veroveren van markten in het buitenland.